De docent is een reflecterende en onderzoekende professional.

De docent toont aan op methodische wijze ICT-gebruik te analyseren om zo systematisch verbeterpunten in zijn lespraktijk toe te passen en te beoordelen op effectiviteit.

 

Zoals in de competentie-omschrijving staat, toont deze website (danwel zal deze aantonen) aan dat ik in staat ben op methodische wijze ICT te gbruiken, te analyseren en verbeterpunten toe te passen. In het voorgaande tabblad van 'attitude' wordt bijvoorbeeld aangegeven dat ICT een effective manier is voor jongeren om lesstof tot zich te nemen.

 

De docent toont aan dat hij zoekt naar (interdisciplinaire) samenwerking met collega’s die in een vergelijkbare situatie rondom ICT en onderwijs verkeren.

 

Op de Y-schrijf van onze afdeling heeft elke docent zijn eigen pagina. Op deze pagina heb ik van al mijn lessen de PPT's staan. Hier kunnen al mijn collega's gebruik van maken. Andersom is dit ook het geval. Ik kan ook putten uit de materialen van mijn collega's. Als ik met een andere docent dezelfde lesserie geef aan een bepaald niveau, dan doen wij dit ook in samenspraak. Bij nieuw lesmateriaal spreken wij bijvoorbeeld af dat we om de beurt een lesvoorbereiding doen, die we vervolgens onder 1 naam in de persoonlijke mappen zetten.