Storingen
Thuis wordt ik niet voor niets aangemerkt als een digibeet. Als het gaat om problemen met mijn laptop of mobiele telefoon stap ik al snel naar mijn echtgenoot.
Op school blijk ik de kleinere zaken wel onder de knie te hebben. Als ik bijvoorbeeld een PowerPoint opstart en ik heb op mijn laptop het presentatorscherm in beeld, dan weet ik hoe ik de slide als geheel op mijn beeldscherm moet krijgen en/of op het klassenscherm.
Als boxen van de beamer niet werken, dan kan ik op mijn laptop prima een aantal boxen aansluiten, waardoor er toch geluid mogelijk is.
Lukt het mij niet om bijvoorbeeld een filmpje te starten vanuit Uitzending gemist van de NPO, dan kan ik een andere site benaderen (bijvoorbeeld YouTube) om deze alsnog te kunnen afspelen. Ook weet ik dat ik dan in plaats van Explorer ook Google Chrome kan proberen. Vaak werkt een site dan wel.
Voor het overige vertrouw ik vooral op het ASP. Deze afdeling binnen het Deltion regelt alles met betrekking tot hardwaren en software waar een docent zelf niet uitkomt. Ik kan een melding mailen als het bijvoorbeeld gaat om een probleem in een lokaal. Denk hierbij aan het voornoemde 'geen geluid bij de beamer' of ik kan mijn laptop onder de arm nemen en mijn probleem uitleggen aan het ASP. Zij zorgen er vervolgens voor dat het wordt opgelost. Mocht dit niet on demand kunnen gebeuren, kan ik altijd een leenlaptop van hen krijgen.
Maak jouw eigen website met JouwWeb