Arrangeren van digitaal leermateriaal

De docent toont aan dat hij gebruik maakt van diverse vindplaatsen van digitaal leermateriaal en in staat is daaruit ander leermateriaal te arrangeren.

 

Voor het vak Goederen heb ik gezocht naar een aantal elearning modules die passen bij hoofdstuk 4: Derving. En dan met name criminele derving. Dit heb ik gevonden op de website: www.deweekvandeveiligheid.nl.

Hier heb ik een opdracht bij geschreven en de studenten aan het werk gezet. Hieronder de door mij gemaakte PPT met link en opdracht.

 

 

De docent toont aan dat hij digitaal leermateriaal kan aanpassen aan de kenmerken van de lerenden, waarbij rekening wordt gehouden met verschillen in niveau, interesse, tempo en wijze van leren.

 

Ik verwijs hierbij naar het tabblad 'het maken van didactische keuzes' en de daar genoemde Socrative. Bij een socrative kunnen studenten in hun eigen tempo en op hun eigen manier aan de slag (met of zonder boek bijvoorbeeld). De docent kan live volgen hoe het gaat en waar nodig het gesprek aanknopen.

 

De docent toont aan dat hij in staat is om digitaal leermateriaal aan te passen rekening houdend met beeldschermdidactiek.

Ik verwijs hierbij naar de PPT die hierboven getoond wordt. Ik heb bewust gekozen voor een rustige achtergrond met daarbij de kop in dezelfde kleur (groen). Ik steef daarnaast naar simpel en duidelijk: vandaar de rest in zwarte letters. Hierdoor worden studenten niet onnodig afgeleid, maar weten zij waar ze aan toe zijn.

 

Zo kies ik er ook bewust voor om naar de site te verwijzen: www.weekvandeveiligheid.nl en de studenten dit zelf te laten opzoeken. Wel laat ik zien hoe de links eruit zien, zodat het voor de student gelijk duidelijk is op het moment dat hij/zij op deze site heeft doorgeklikt naar de tabblad 'ondernemers' en 'online training'.

 

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb