Kennisconstructie
De docent toont aan dat hij de actieve kennisconstructie van zijn leerlingen bevordert met behulp van ICT.
Zoals in de vorige tab al is aangegeven laat ik studenten soms zelf een Kahoot! maken. Dit doen zij dan in 2- of 3-tallen. Vervolgens gaan deze studenten zelf voor de klas hun Kahoot! afnemen bij de overige studenten. De studenten maken dit onder hun eigen accountnaam. Ik kan hier dan ook helaas geen voorbeeld laten zien.
Voordat ik bovenstaande heb opgepakt, heb ik leerlingen zelf vragen laten bedenken en maakte ik daarna zelf de Kahoot! met bijbehorende plaatjes. De link hiervan is: https://create.kahoot.it/details/goederen-hfst-4/7922e8da-bc5d-46ef-a325-d0b4f8ae2afb. Hieronder nog een schermafbeelding van de eerste vragen en antwoorden van deze Kahoot!

De docent toont aan dat hij het leren leren van zijn leerlingen ondersteunt en bevordert met behulp van ICT.
Voor sommige vakken moet een leerling een portfolio maken. Dit geldt voor niveau 2 bijvoorbeeld voor het vak Hospitality. Bij niveau 3 gaat het om de vakken Duurzaamheid en Presentatie en voor niveau 4 gaat het hierbij om het vak Duurzaamheid. Ik benoem hierbij alleen de vakken die ik zelf geef.
Hieronder een pagina van een door een leerling ingeleverde digitale portfolio:

De docent toont aan dat hij de synchrone- en asynchrone samenwerking en communicatie tussen leerlingen en docent op een gepaste manier faciliteert door gebruik te maken van ICT.
Bij onze opleiding gebeurt het samenwerken nagenoeg altijd synchroon. Voor het Adidas project hebben groepen studenten bijvoorbeeld zelf een Instagram account aangemaakt en (digitaal) een schoen ontworpen. Ook moesten zij posters ontwerpen. Uiteindelijk hebben de studenten dit gepresenteerd voor een (vak)jury.
Meestentijds geef ik ook synchrone ondersteuning in de les. Als studenten buiten de les ondersteuning willen, zoals bijvoorbeeld bij de hierboven benoemde portfolio's, gebeurt dit veelal via mail. De student mailt mij dan de voortgang en ik geef waar nodig via mail aanwijzigingen.
Daarnaast communiceer ik met mijn mentorleerlingen en studenten die ik begeleid in de BPV regelmatig via Whatsapp.
Maak jouw eigen website met JouwWeb