Beoordelen van leerprestaties en evalueren van onderwijs
De docent toont aan dat hij het leerproces van leerlingen zichtbaar kan maken en kan volgen door middel van diverse vormen van digitale toetsing en evaluatie.
Zoals op deze website al regelmatig getoond, kan ik een Kahoot! (laten) maken en ook een Socrative. De toetsen die ik inzet zijn altijd formatief - ik kijk naar de voortgang en ontwikkeling van de studenten. De reden hiervoor is dat op onze studierichting de summatieve toetsen van externe leveranciers zoals ESS worden betrokken. Daarnaast gebruik ik zoals ook al aangegeven en getoond voor een aantal vakken e-learning modules.
De docent toont aan dat hij een digitale toets kan maken die transparant is op validiteit en betrouwbaarheid.
Hieronder staat de link naar een Socrative voor het vak Burgerschap en dan met name de 'economische dimensie'. In deze Socrative heb ik meerkeuzevragen afgewisseld met 'true/false' vragen. Ook zijn er enkele open vragen opgenomen mits er korte antwoorden mogelijk zijn. Voor de vragen heb ik mij laten inspireren door de summatieve toets van de leverancier, waarbij ik er uiteraard voor zorg niet dezelfde vragen te stellen. Doel is de studenten inzicht te geven in het soort vragen dat zij kunnen verwachten en de belangrijkste onderwerpen uit de 'economische dimensie'.
https://b.socrative.com/teacher/#import-quiz/27751226
De docent toont aan dat hij een digitale toets kan organiseren.
Hieronder de uitkomsten van de socrative voor het 'goederen':

Maak jouw eigen website met JouwWeb